Doktor, adiunkt na Wydziale Studiów Edukacyjnych w Ateneum Szkole Wyższej w Gdańsku, członek Gdańskiej Rady Oświatowej, wykładowca w Uniwersytecie Gdańskim i Wyższej Szkole Komunikacji Społecznej w Gdyni.

Autorka monografii „Style uczenia się dzieci dyslektycznych a wymagania poznawcze szkoły” oraz  artykułów i rozdziałów w pracach zbiorowych o tematyce edukacyjnej.

Od wielu lat współpracuje z Gdańskim Uniwersytetem Trzeciego Wieku prowadząc wykłady z zakresu podstaw psychologii społecznej. Ten obszar zainteresowań był inspiracją do powstania tekstu „Integralność czy rozpacz. Wymiary starości w koncepcji E.H. Eriksona”, W : red. L. Buliński, Realność złego starzenia się. Poza polityczną i społeczną powinnością, Toruń 2015.

Problematyka aktywności poznawczej w okresie późnej dorosłości, motywacja do uczenia się w tym okresie życia stanowi nowy obszar jej zainteresowania badawczego.

Jolanta Dyrda