Sympozjum Przereklamowana Konsumpcja jest cyklicznym wydarzeniem interdyscyplinarnym skierowanym do szerokiego grona odbiorców – psychologów, socjologów, pedagogów, wychowawców, rodziców, ludzi mediów, przedsiębiorców, samorządowców, studentów. Spotkania mają charakter edukacyjno – dyskusyjny. W trakcie spotkań prezentowane są istotne w danym czasie zagadnienia społeczne wynikające ze zmian ekonomiczno-kulturowych zachodzących w kraju i na świecie.

Jednym z kluczowych powodów powstania idei sympozjum było zainspirowanie się działaniem amerykańskiego stowarzyszenia obywatelskiego Campaign for a Commercial-Free Childhood, które zaowocowało utworzeniem Stowarzyszenia Dziecko bez Reklamy. Inicjatorką sympozjum jest prof. UG, dr hab. Anna Maria Zawadzka, kierownik Zakładu Psychologii Ekonomicznej i Psychologii Organizacji i prezes Stowarzyszenia Dziecko bez Reklamy. Stowarzyszenie działało w latach 2008-2018. Prof. UG dr hab. Anna Maria Zawadzka bada wartości i postawy w świecie konsumpcji i ich związki z dobrym samopoczuciem, szczęściem i dobrymi relacjami z innymi.

Organizatorzy: Zakład Psychologii Ekonomicznej i Psychologii Organizacji Instytutu Psychologii Uniwersytetu Gdańskiego i Laboratorium Psychologii Ekonomicznej.